L’educació musical ha tornat a ocupar el protagonisme al Castell d’Alaquàs. L’alumnat dels col·legis Amparo Alabau, Vila d’Alaquàs, Bonavista i IES Doctor Faustí Barberà van oferir el passat divendres 10 de maig l’espectacle Musicarts, una actuació conjunta amb l’acompanyament de la Banda Juvenil de la Unió Musical d’Alaquàs i la direcció d’Edgar Carrión Llorens.
L’acte, organitzat per l’IES Doctor Faustí Barberà amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Alaquàs, la Unió Musical d’Alaquàs, i els col·legis participants, va estar protagonitzat per tots els cors implicats i va comptar amb la supervisió dels directors dels cors i professorat Ana Teruel, Vicent Català, Laura Verdejo, Ester Ángel, Pau Asins, Xelo Brisa, Pepa Cervera i Adrián Ombuena. En l’actuació es van interpretar les peces: A Klezmer Karnival, Aquarela, Salveu el Món, El Cor de la Terra, Viva la Vida i El meu poble té un castell (Melodía Centenari del Castell d’Alaquàs).
El concert va comptar amb la presència de l’Alcalde d’Alaquàs, Toni Saura, la Regidora d’Educació, Marian Espert, la Regidora de Cultura, Marta Murciano i altres regidors i regidores de l’Ajuntament d’Alaquàs, el president de la Unió Musical d’Alaquàs, Toni Monzó, la directora de l’Institut Faustí Barberà, Paqui Morellà i representants de tots els centres educatius participants. Va intervindre en l’acte la mestra de música del centre educatiu organitzador, Pepa Cervera.
MusicArts va adquirir el format actual el curs 2012-2013 i des d’aquesta data interactuen conjuntament els diferents tipus d’ensenyaments musicals que hi ha a Alaquàs, creant una sèrie de recursos humans i materials i fomentant lligams entre els centres educatius participants. Es tracta d’un projecte que s’ha anat consolidant com un referent en el foment de lligams entre els centres participants i que aposta per la interpretació musical i el desenvolupament de capacitats i habilitats com ara la perseverança, la responsabilitat, l'autocrítica i la capacitat de treball en equip.