👉 Les Festes Majors d'Alaquàs s'han iniciat aquesta vesprada a la inauguració de dues exposicions, una part fonamental de la programació. La primera, l'exposició multidisciplinar SHAPING THE VOID_BASTIR EL BUIT, una mostra col·lectiva d'obres realitzades amb paper reciclat procedent de la tragèdia de la DANA. L'acte ha comptat amb la presència de l'Alcalde d'Alaquàs, Toni Saura i de la Regidora de Cultura, Marta Murciano.
? És obra de cisma.art, un espai de convergència entre disciplines, un node d'intersecció en què l'art no sols es presenta sinó que s'activa com a eina de pensament i acció. Shaping the Void encaixa en aquesta línia de treball, proposant una pràctica artística que no sols interpel·la a la materialitat, els llibres deteriorats, la polpa de paper com a recurs, la reconstrucció des del destruït, sinó també als sistemes de producció cultural, el paper de l'art en temps de crisi i la seua capacitat d'incidència en la temàtica social.
🎨🎶??La inclusió de veus diverses de l'art, el disseny, el còmic, la il·lustració, l'escriptura, la poesia, l'arquitectura, la performance o la música en aquesta mostra ha obert la possibilitat de pensar la regeneració no com un gest unilateral, sinó com un procés col·lectiu de reinterpretació i ha servit per a mostrar com l'art pot intervindre en dinàmiques de pèrdua i recuperació, com pot generar xarxes de suport i com pot evitar convertir-se en un exercici buit de representació.
🏰 L'exposició es pot contemplar fins al 29 d'octubre a la Sala La Torre del Castell d'Alaquàs.















