A les jornades hi haurà xarrades, taules rodones i sessions de contacontes. Es reivindicarà la figura de Llorenç Giménez, que ens va deixar el 2019. Llorenç va ser un reconegut contacontes, veí del barri valencià de Campanar durant més de vint anys i amb gran implicació amb el barri, des d’on li vàren retre homenatge.
Seran cinc dies al voltant de la figura del Mestre i rondallaire a qui es dediquen les jornades, que es portaran a terme a les localitats d'Alaquàs, Catarroja i Paiporta.
El programa d'Alaquàs és el següent:
Dimarts 30 de juny.
19 h. Conferència: Joan Borja. GRAMÀTICA DE LA FANTASIA: a propòsit de l'imaginari popular valencià.
22 h. Sessió narració: BUENA SUERTE. Cristina Verbena i Magda Labarga.
Dimecres 1 de juliol.
22 h. Sessió de narració: PESPUNTES. Félix Albo.
Les jornades estan organitzades per l’Associació cultural El Barranc, Acció Cultural del País Valencià, Ajuntament d'Alaquàs, Ajuntament de Catarroja i Ajuntament de Paiporta, amb la col·laboració de l'Agència de Promoció del Valencià Aviva Paiporta, la Fundació FULL pel Foment del Llibre i la Lectura, l'associació d'alumnes CEPA Torrent, CONTES PER LA DANA, el Guaix Coordinadora pel Valencià de l’Horta Sud i el Ministeri de Cultura.
A més, entre els dies 29 de juny i 10 de juliol a la sala Cremona es realitzarà l'exposició itinerant 'Llorenç Giménez: l'home, els contes, el país'. La mostra està formada per un conjunt de rolls up que aprofundeixen en la faceta personal i professional d'aquest narrador, un reconeixement a Llorenç amb textos d'amics i amigues del contacontes que expliquen com han viscut, l'home, el mestre, el savi relator d'acudits, l'amic. Completen els panells piules, endevinalles i embarbussaments del narrador, acompanyats d'il·lustracions.














