L’alumnat de sisé de primària dels centres educatius d’Alaquàs ha participat aquesta setmana en una ruta històrica pel nucli antic de la població. Una iniciativa de l’Ajuntament d’Alaquàs que es realitza tots els anys amb l’objectiu de donar a conéixer l’alumnat el patrimoni material, immaterial, natural i humà del municipi mitjançant la seua participació activa i fora del seu entorn habitual escolar.
L’activitat consisteix en un recorregut dirigit per Via Heraclia al llarg del qual es van representant escenes de la vida quotidiana així com de fets històrics interpretats en diferents llocs per un grup de teatre.
Durant la ruta s’ha mostrat el Portal de València i Molí, que és actualment el principi del Carrer Major i el final de l’avinguda Miguel Hernández; l’Església de l’Assumpció de Nostra Senyora, mesquita musulmana de finals de 1300 i transformada en temple cristià després de la Reconquesta així com la Torre Vilaragut i la Casa Senyorial; el Portal de la Moreria, entrada al barri musulmà i porta d’accés al barri de la moreria, on es delimitiva la vila pel sud-est amb carrers que reflecteixen l’estructura tradicional dels barris musulmans; la plaça del Santíssim, centre de reunió del comerç on musulmans i cristians mercadejaven els seus productes (agricultors, pastors, ollers, artesans…; el Forn de la Vila conegut com Forn de la Senyoria; Carrer Major i carrer Centre, com a línea de separació d’ambdues comunitats amb el tercer Portal d’entrada mirant cap a l’Església de la Mare de Déu de l’Olivar; plaça dels Ollers, centre artesanal; Castell Palau d’Alaquàs del segle XVI.
Amb aquesta activitat es fa partícip l'alumnat d'un període històric que es va desenvolupar a la vila d'Alaquàs des del seu naixement en el segle XIII fins a l'expulsió dels moriscos en el segle XVII.















