L’Ajuntament d’Alaquàs, a través de a Regidoria de Benestar Social i en col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància, continua impulsant accions formatives i d'orientació dirigides a afavorir la inclusió social i laboral de les persones usuàries de serveis socials, reforçant així el seu compromís amb la igualtat d'oportunitats i l'alfabetització digital.
El programa d'implementació d'itineraris d'inclusió social de l'Ajuntament d'Alaquàs manté la seva aposta per la formació i l'acompanyament social mitjançant noves activitats dirigides a persones, amb l'objectiu de promoure la seva autonomia i millorar la seva qualitat de vida.
Dins de les actuacions d'aquest programa, durant els dies 18 i 26 de maig s'han desenvolupat, en col·laboració amb la Fundació Naturgy, els cursos sobre “Eficiència Energètica” i “Seguretat i Prevenció en la Llar”, dirigits a augmentar el benestar de les persones participants.
El curs d'Eficiència Energètica va estar orientat a millorar el coneixement sobre el consum energètic en la llar, la comprensió de les factures de llum i gas, les ajudes disponibles com el bo social i la promoció d'hàbits d'estalvi i consum responsable.
D'altra banda, el curs de Seguretat i Prevenció en la Llar va abordar aspectes relacionats amb la prevenció de riscos domèstics vinculats a l'electricitat i el gas, oferint recomanacions pràctiques per a fomentar un ús segur de les instal•lacions i aparells de la llar.
Aquestes accions formatives formen part del treball d'acompanyament i suport que es realitza des del programa, dirigides a reforçar les habilitats personals i socials de les persones participants, així com els seus coneixements relacionats amb la temàtica abordada.
A través del finançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+) Comunitat Valenciana 2021-2027, el programa continua posant en marxa iniciatives destinades a millorar la inclusió social i fomentar l'autonomia i participació de la població.















